Dankzij Market Insight heeft Fujitsu een beter inzicht in zijn klanten gekregen

Klik hier voor een download van de klant case in pdf

Introductie
Met 14.000 medewerkers en een jaarlijkse omzet van £1,8 miljard is Fujitsu in het Verenigd Koninkrijk en Ierland een grote speler op het gebied van ICT-systemen, diensten en producten. Fujitsu is de grootste Japanse werkgever in de regio en werkt samen met organisaties in de publieke en private sector om ervoor te zorgen dat de ICT-processen van zijn klanten probleemloos en veilig kunnen draaien.

Deze instelling weerspiegelt de visie van Fujitsu: de kracht van de technologie inzetten om een welvarendere samenleving te creëren, een intelligente samenleving waarin de mens centraal staat.

Het probleem
De salesteams van Fujitsu wilden een completer beeld van de kansen om nieuwe klanten te werven, onder meer in cross-selling en upselling-situaties. Om dit te bereiken had Fujitsu een integraal overzicht nodig van alle klanten, waarin data en informatie gebundeld waren en op een gebruiksvriendelijke, geconsolideerde manier gepresenteerd werden.

De oplossing
Om dit totaalbeeld van de klant te kunnen creëren, had Fujitsu data uit verschillende bronnen nodig. De zes belangrijkste datastromen werden in kaart gebracht, waaronder Fujitsu's eigen data en informatie van andere informatieverstrekkers. De bedrijfsinformatiedata van Dun & Bradstreet werden geïntegreerd in de gegevensmix om tot een compleet databestand van mogelijke klanten in het Verenigd Koninkrijk te komen, met zo volledig mogelijke informatie.

Hoe is dit aangepakt? Het bestaande klantenbestand en de bijbehorende datastromen werden onder de loep genomen en gematcht door middel van ons eigen matchingsproces. Vervolgens werden D-U-N-S nummers toegekend en werd de data opgeschoond, om zo een schone gegevesbasis te creëren. Dit kernproces, waarbij alle databronnen bij elkaar werden gebracht, nam zes weken in beslag.

Het resultaat
Nadat deze eerste stap was afgerond, werd de data geïmporteerd in de Market Insight-tool van Dun & Bradstreet. Vervolgens kon Fujitsu de verschillende databronnen samenvoegen op basis van het
D-U-N-S nummer.

Dankzij het geconsolideerde overzicht van de Market Insight-tool was het Market Intelligence-team van Fujitsu in staat om gerichte salesrapporten te genereren, met zowel financiële gegevens als marktinformatie.

'Voorheen was het erg ingewikkeld om alle vereiste data-elementen in een gebruiksvriendelijk formaat te gieten’, aldus Jamie Whysall, Market Intelligence Manager bij Fujitsu, 'maar samen met de consultants van Dun & Bradstreet zijn we erin geslaagd om de exportdatavelden te definiëren, zodat deze gemakkelijk opgehaald en in een bruikbaar Excel-formaat geladen konden worden. Het rapport dat daaruit gegenereerd wordt, geeft een overzichtspagina voor elke specifieke klant en biedt daarnaast de mogelijkheid om groepen klanten te analyseren, zodat we onze zakelijke inspanningen nog beter kunnen onderbouwen.’

'Hierdoor is er voor ons veel veranderd en is het onmogelijke mogelijk gemaakt. Dankzij de ondersteuning van het team van Dun & Bradstreet en hun toolset, verliep de dataverwerking nagenoeg probleemloos. Een verzameling handmatige processen en uiteenlopende bronnen is nu efficiënt gebundeld in een herhaalbaar proces. Hoewel een deel van deze data al beschikbaar was in ons CRM-systeem, was het tot nu toe niet mogelijk om zo'n compleet beeld van klanten te krijgen'
, zegt Beverley Dipper, Hoofd Market Intelligence bij Fujitsu.

'Dit is de eerste stap in het gebruik van de Market Insight-tool van Dun & Bradstreet. We gaan deze tool naar alle waarschijnlijkheid integreren met onze CRM-tool, waardoor we een integraal en overzichtelijk beeld van onze klanten kunnen creëren. De Market Insight-tool bestaat uit een krachtige verzameling analytische tools die ons kunnen helpen een beter inzicht in onze markten te krijgen. We willen de tool ook in andere delen van onze organisatie inzetten om zo de meerwaarde te kunnen realiseren', aldus Beverley.

Gerelateerde segmenten

Gerelateerde producten

Om dnb-belgium.be goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid. sluiten >