01-12-2011

Slimmer prospecteren met succesvoorspellend model

D&B introduceert Prospect Modeling

D&B (NYSE: DNB), aanbieder van state-of-the-art platformen voor het beheer van wereldwijde handelsinformatie, heeft met de lancering van Prospect Modeling zijn dienstenaanbod in het marketingsegment vervolledigd. Dankzij deze service, die de eigen prospect- en klantengegevens koppelt aan de D&B-databank, kunnen ondernemingen hun marketingbudgetten nu nog efficiënter aanwenden. D&B bezorgt hen daartoe een voorspellend model dat toelaat de succesratio van hun prospects te bepalen, om zo hun doelgroepen te segmenteren.

Voorspellend model

 
Prospect Modeling is de nieuwe D&B-dienst voor ondernemingen die gericht willen prospecteren, namelijk naar die prospects waar ze het meeste kans op commercieel succes hebben, om zo de efficiëntie van hun sales- en marketingacties te verhogen. D&B levert daarvoor een voorspellend model aan, gebaseerd op de combinatie van hun data van eerdere marketingacties met de data van D&B.

Concreet gaat D&B aan de slag met een overzicht van ondernemingen die eerder als prospect zijn benaderd, waarop is aangeduid wie van hen effectief klant werd. D&B verrijkt deze informatie met meer dan 200 variabelen uit de eigen databank, zoals balansposten, leeftijd en structuur van de onderneming, informatie over de eigenaars, … Via een gedetailleerde analyse van alle variabelen worden de verschillen duidelijk tussen de succesvolle en de niet-succesvolle prospects, en kan D&B een voorspellend model opstellen. Dit model berekent de kans op succes bij alle Belgische ondernemingen, ingedeeld in segmenten van ondernemingen met een vergelijkbaar gedrag.

Segmentering

 
Met deze nieuwe dienst komt D&B tegemoet aan de toenemende marketingtrend van segmentering. Bernd Vindevogel, Scoring Specialist bij D&B: “Bedrijven hebben al langer begrepen dat het weinig zin heeft om te prospecteren zonder duidelijke richting, want zo schieten ze met hagel en gaat er een groot deel van hun marketingbudget meteen verloren. D&B biedt hen een oplossing om tijd en geld te besparen door efficiënt naar nieuwe klanten te zoeken. Op basis van onze segmentering kunnen ze bijvoorbeeld beslissen om prospects met een hoge kans op succes eerst te contacteren of aan de meest aangewezen verkoper toe te wijzen, en hun commercieel aanbod gerichter afstemmen.”

Dat D&B zijn wereldwijde database aanwendt om zijn klanten toe te laten rendabele nieuwe prospects te vinden, is echter niet nieuw.Bernd Vindevogel“Ondernemingen kunnen al langer terecht bij D&B voor een uitgebreid aanbod aan sales- en marketingoplossingen, waarbij wij hen helpen om via analyses inzicht te verwerven in de markt. De unieke toegevoegde waarde die Prospect Modeling biedt, is dat we onze eigen databank combineren met die van de klant. Zo komen we tot een effectief voorspellend model, dat de kans op succes van een gesegmenteerde marketingcampagne maximaliseert.”

Download de Prospect Modeling brochure

Laatste Twitter bericht

Laatste nieuws

Om dnb-belgium.be goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid. sluiten >