06-02-2012

Dun & Bradstreet gaat volop voor lokale ambitie

Bij D&B België, aanbieder van state-of-the-art platformen voor het beheer van wereldwijde handelsinformatie, zijn vier nieuwe medewerkers gestart. D&B bevestigt daarmee zijn ambitie om zijn lokale marktpositie verder uit te bouwen.

Lokale marktpositie verstevigen


Als Business Development Sales Manager zal Patrice Willem (58) het Business Development team leiden. Patrices ruime ervaring situeert zich zowel in de B2B als B2C-wereld. Hij werkte onder andere voor verschillende financiële organisaties, waaronder Diners Club en Citibank. Patrice: “In mijn vorige functies was ik eerst Marketing en daarna Sales Manager. Wat me vooral aanspreekt in Sales, zijn oplossingen die je klanten kan aanbieden, en daar is D&B heel sterk in. Met ons aanbod willen we onze klanten helpen om betrouwbare krediet-, marketing- en aankoopbeslissingen te nemen.”

Verkopen doe je echter niet in de eerste plaats aan bedrijven, wel aan mensen. Mensenkennis, maar vooral ‘mensen kennen’ of ‘Networking’ zijn voor Patrice dan ook fundamentele onderdelen van zijn functie. Patrice: “De voorbije jaren heb ik een uitgebreid netwerk uitgebouwd. Dat stel ik nu ten dienste van D&B, om zo onze lokale marktpositie verder uit te bouwen.”

Het Business Development team telt vier mensen, waaronder naast Patrice ook nieuwkomer Christophe Marlier (41), Business Development Account Manager. Christophe heeft een brede Sales & Marketing achtergrond in de internationale B2B-dienstverlening, onder andere bij Edatis en Verizon Business. Hij is verheugd zich in zijn nieuwe job weer volop op de verkoop te kunnen toeleggen. Zijn ambitie is duidelijk: “In Wallonië en Brussel is er nog veel potentieel. Ik zal mij volledig toeleggen op de Franstalige markt om D&B ook daar verder te ontwikkelen als vooraanstaande marktspeler.”

Klantenrelaties verder uitbouwen


Kristof Briers (28) is de nieuwe Strategic Account Manager van D&B. Zijn taak bestaat erin om een aantal strategische klanten te adviseren rond Risk Management, Sales & Marketing en Supply Management en hen daarbij de relevante oplossingen en tools aan te reiken. De ervaring die Kristof opdeed bij IBM, waar hij eveneens een strategische klantenportefeuille beheerde, komt hem goed van pas. Kristof: “Software-affiniteit is zeker belangrijk in deze functie, gezien de hoogtechnologische aard van de tools die wij onze klanten aanbieden. Maar wat mij vooral aanspreekt bij D&B, is de toegevoegde waarde die we via onze tools kunnen creëren voor onze klanten.”

D&B-expertise in de praktijk


Ook het departement Finance van D&B werd onlangs versterkt met een nieuwe medewerkster. Hilde Vanden Broecke (42) ging er aan de slag als Credit Collector.

Na 14 jaar ervaring in dezelfde functie, eerst bij Messer Belgium en nadien bij MEC Benelux, kent het vak voor Hilde nog weinig geheimen. Gepassioneerd als ze is door haar job, lijkt D&B voor Hilde wel haar natuurlijke biotoop: “Risk Management is de core business van D&B. Als Credit Collector ervaar ik dagelijks de toegevoegde waarde van de D&B-data en tools. Mijn functie bestaat erin de slechte betalers onder de D&B-klanten nauw op te volgen om openstaande vorderingen te vermijden. Het gaat daarbij niet alleen om bedrijven die hun facturen effectief niet op tijd betalen, maar ik doe ook aan proactieve opvolging, met het oog op het in stand houden van goede relaties.”

Laatste Twitter bericht

Laatste nieuws

Om dnb-belgium.be goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid. sluiten >